Pazar Sürprizi (11 Temmuz)

Evet, Pazar günü bitti gibi. Bak yine Pazar pazarı gürültüleri geliyor. Çöp kamyonlarının senfonisine cırcır böceklerinin o uyumlu korosu eşlik ediyor. Ya da her şey bana ekstra sanatsal geliyor ne bileyim.


Yine sanırım en büyük eğlencem, kaynağım televizyonlar. Zira kanalların çok komik isimli yabancı film yayınlama saatleri gelmiş. Basit bir denklemle açıklayacak olursak; x= lokasyon, y= olağandışı gidişat belirteci üzerinden “x y” formülünün geçerli olduğu isimler. Cümle içinde kullanacak olursak “ben bugün lokasyon gördüm”.


Hayır hayır demek istediğim film isimleri “Uçakta Panik”, “Trende Şok”, “Ahırda Tehlike” falan tarzı çeviri harikası filmler. Yani senarist otursun otursun yazsın, isim düşünsün “The Meaning” falan gibi derin bir isim koysun, sonra gel sen onu “Ürkünç Mesaj” yap. Tabi böyle bi film var mıdır bilmiyorum. Hatta bu düz isimlere bir örnek koskoca Samuel Levent Jackson (o ortadaki “L” harfini açıkçası hiç merak etmedim) filmi “Snakes on a Plane”… Türkçeye nasıl çevrildi acaba?


O değil de yerel kanallara sarmak istiyorum “TV 58”, “Türkmeneli” falan…


Ben naptım? Arkadaşlar sağolsun, tuttular elimden denize götürdüler beni. Tamam belki bu “huzurevi sakini” imajım fena ama çok sıcak be okur (nüfus: 2) napayım?


İşte denize gitmek, yanmak falan. O tür ortamlarda huysuz olurum genelde, “hadi gitmiyo muyuz?” “yeter artık biştim”, “tamam bari ters çevirin” falan tarzında serzenişlerde bulunurdum. (Tam bu sırada Bülent Ersoy’un martı sesine benzeyen ve “guvahak guvahak” şeklinde tezahür eden kahkahası televizyondan geldi, bu sefer de korkuttu). Ancak bu sefer şikayet etmedim çünkü hem arkalarda bir yerde bulunan kız çok güzeldi, hem de çok güzeldi. Bu ikilemeyi tatlı olayım diye yapmadım, kendimce iki neden bulmadan cümleye “hem” diye başlamamın cezasını çektim.


Ha bu arada yanmışım evet. Zira dokununca acıtan yerlerim var. Bak kalbim mesela… Hissedebiliyor musun onu bakışlarınla? Dokunabiliyor

musun mısralarıma ellerinle?


Sözün özü, iş arıyorum. Sanırım 12 ay yapabileceğim bir çeviri işi varmış. Yarın (pazartesi) ona başvurmayı düşünüyorum. Düşünüyorum değil, yapıcam sanırım.


Şu an televizyondaki bol ses ve uçuşan görüntü efektli ve nedense orta çağdan kalma bir kaleden sunuluyormuş gibi görünen magazin programından öğrendiklerim şunlar; 1) Ahu Tuğba gitgide Marsha Klein’a benziyor 2) Dış sesteki eleman 7/24 kabız sanırım 3) Hilal Cebeci


Hadi tamam Akıllı TV’de kedili video saatleri gelmiş. Ben gidiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder